lördag 29 november 2008

Julstök


Vi har fått en gran av svågern Erik som han och pappa Tom har huggt (FYI så uttalar alla i lilla Lagan Tom som tom [lådan var tom] och inte som Tom [Tom Cruise] Crazy!). Det var ett äventyr att bara få ner granen till oss, från Eriks balkong till vår. Jag skrattade så att grannarna gjorde näsavtryck på sina fönster, men det gick. Nu har iaf den stackars granen legat ner på vår balkong i flera dagar, för vi har inte hittat någon julgransfot. Jag har kört runt som en galning efter en passande fot som klarar av lite kastvindar, och IDAG fick jag äntligen napp! Så nu har vi så julafint ute på balkongen... Det har blivit någon slags inofficiell tävling i vårt hus. Alla har gått all in med pyntingen på balkongerna... Det är bockar och granar och juleljus och granris... Julen kommer tidigt i år!

Winterstar och amaryllis (eller fallosblomman, som Henke kallar den!)

Arrangemang (allt är roligare än att sitta med uppsatsen!)

Adventsljusstake pyntad med stjärnanis (Märk väl: anis, inte anus)

4 kommentarer:

Lindiz sa...

Imponerande :D Sj håller jag på att organsoera min lägenhet, utan julstök. Kram

Anonym sa...

har oxå julstökat å julbakat...mysigt me jul i sitt hus:)

erika sa...

Finfint! Jag har också börjat. Granen får dock vara fastvuxen i skogen ett tag till. Men snart kommer Erika med yxan. Då får alla granar se upp.

anna sa...

Väldigt fint! Jag jobbar på juligheten också. Igår bakade vi iaf lussekatter och vörtbröd så det rök om det!