tisdag 4 november 2008

Min tisdag

Idag har varit en ganska bra dag, som har inkluderat seminarium, bussfärd, två koppar kaffe, matlagning, buggning i köket, ljudbokslyssning och två After Eight. Nu ska jag ta en lång skön dusch för att värma upp mig lite. Tycker det börjar bli himla (tj)yligt överallt...

Vi har tjuvstartat julen lite här hemma. Vi köpte årets första julmust i söndags! Och jag har idag placerat ut en Winterstar här i lägenheten (de är ju mer av en vinterstjärna än en julstjärna, som designern Henkes mamma gärna poängterar). Snart är det dags för julskivan, tomtar, julbak och glögg. Lite längtar man faktiskt! Längtar dock inte till julstressen med att hitta alldeles underbart perfekta julklappar till alla...

3 kommentarer:

anna sa...

jag vet, man blir lite julsugen! Mindre imponerad blir man av alla sjukt fula juldekorationer i Nordstan och på Åhlens som de drar fram år efter år. Så tråååååkigt, plastigt och fult!

Jennie sa...

Jävla kallt e det. Funderar på om du kanske kan vara barnvakt åt julia på måndag eftermiddag/kväll samtidigt som anna coh linda kommer hit...så springer jag och renoverar lite och komemr hem igen vid 20-tiden

Anonym sa...

ja TJylan har sannerligen anlänt sen vi kom hem...fryser ju tom inomhus....men lite mysigt e det me TJyla å vinter me...