måndag 24 november 2008

Maulmöeu

Imån drar jag till Malmö med mina päron. Pappa ska på kurs så jag och mammsen passar på att åka med och göra stan. Ska försöka komma igång med julklappsshoppingen tänkte jag...

Idag har jag smygstartat julen här hemma. Har satt upp stjärnor i fönstren och förberett adventsljusstaken. Mysmys! Snart är det dags för bak igen, för saffransbullarna har gått åt som smör i solsken. Ikväll blir det dock lussebullar àla Hård. Grannen kom nyss och knackade på och bjöd på nybakade bullar. Smarrigt!

Nu väntar en lugn afton. Bilen till Skåneland går redan klockan 07...

3 kommentarer:

Sophie sa...

hmm... angående shopping i skåne... ja julklappar räknas ju inte :) och sen tillhör väl nästan skåne danmanrk och shopping utomlands räknas ju inte heller eller hur...

anna sa...

Gå in på Hamrelius och dregla lite för mig också!

Anonym sa...

mmm bullar