Gud vad skönt med lite positiva ord! Nu blir det genast lättare att ta tagi tentaplugget... Det ska alltså bli någon slags litterär uppsats med didaktik inbakat. Funderar på att analysera skönlitterära texter ur ett genusperspektiv eller narratologi. Ska maila handledaren och bolla lite idéer...
UPDATE:
Äntligen ett upplyftande mail från uppsatsansvarige:
Gud vad skönt med lite positiva ord! Nu blir det genast lättare att ta tag i tentaplugget... Det ska alltså bli någon slags litterär uppsats med didaktik inbakat. Funderar på att analysera skönlitterära texter ur ett genusperspektiv eller narratologi. Ska maila handledaren och bolla lite idéer...Ja, men nu har du börjat tänka ordentligt. Det kan vara svårt
att avgöra vad som är didaktiskt eller inte, men en måttstock är att se om
det man vill undersöka berör didaktikens stora frågor om undervisning: *Vem?
Varför? För vilka? Hur? *Ett annat sätt att se det på är att diskutera om
ditt uppsatsämne är relevant i en skolkontext för verksamma lärare. Detta är
jättebra frågor som du kan ta upp med din handledare. Hon heter Jenny
Björklund och är litteraturvetare. Ta med dig dina nya kloka tankar och
diskutera dem med henne. Så roligt att du kommit igång med tänkandet!
3 kommentarer:
Älskade vännen...är det en litterär du skall skriva eller språklig?
Du har kommit längre än jag! Men det låter bra! :)
bolla lungt!
Skicka en kommentar