onsdag 24 september 2008

Det är bra att det är bra


Idag när jag kom hem från VFUn kände jag att det här är rätt! Och den känslan är sååå skön. Jag menar, det är ju ganska jobbigt att lägga sisådär 5 år på studier och känna att jobbet är åt helvete. Men idag har jag träffat söta, trevliga elever, meda typ 1000 frågor var. Jag blir hela tiden förvånad över att de kan så pass lite engelska för att gå på gymnasiet. Antagligen var man lika dålig själv... men men. Det är ju faktiskt en utmaning att anpassa undervisningen efter eleverna. Och vilken skön känsla det måste vara när man märker att de faktiskt lärt sig nåt! Nu väntar opponeringsarbete på en annan grupps uppsats. Mycket intressant, eller inte...

3 kommentarer:

Jennie sa...

U go girl

anna sa...

Vad kul!! Själv har man ju inte haft VFU på snart ett år..

Anonym sa...

kul att det känns kul!