torsdag 11 september 2008

Tillbaks på ruta ett...

Nehä, mitt ämne uppskattades inte av min examinator. Tillbaks på ruta ett... Jag älskar det här! Jag har en tenta som jag borde fokusera 100% på, men det är lite svårt när man ska klämma fram ett ämne och hinna skriva ett PM till samma dag som tentan är. Det är härligt att vara student :)
Gud vad skönt med lite positiva ord! Nu blir det genast lättare att ta tagi tentaplugget... Det ska alltså bli någon slags litterär uppsats med didaktik inbakat. Funderar på att analysera skönlitterära texter ur ett genusperspektiv eller narratologi. Ska maila handledaren och bolla lite idéer...

UPDATE:
Äntligen ett upplyftande mail från uppsatsansvarige:

Ja, men nu har du börjat tänka ordentligt. Det kan vara svårt
att avgöra vad som är didaktiskt eller inte, men en måttstock är att se om
det man vill undersöka berör didaktikens stora frågor om undervisning: *Vem?
Varför? För vilka? Hur? *Ett annat sätt att se det på är att diskutera om
ditt uppsatsämne är relevant i en skolkontext för verksamma lärare. Detta är
jättebra frågor som du kan ta upp med din handledare. Hon heter Jenny
Björklund och är litteraturvetare. Ta med dig dina nya kloka tankar och
diskutera dem med henne. Så roligt att du kommit igång med tänkandet!

Gud vad skönt med lite positiva ord! Nu blir det genast lättare att ta tag i tentaplugget... Det ska alltså bli någon slags litterär uppsats med didaktik inbakat. Funderar på att analysera skönlitterära texter ur ett genusperspektiv eller narratologi. Ska maila handledaren och bolla lite idéer...


3 kommentarer:

Jennie sa...

Älskade vännen...är det en litterär du skall skriva eller språklig?

anna sa...

Du har kommit längre än jag! Men det låter bra! :)

Anonym sa...

bolla lungt!