måndag 9 februari 2009

Underhållning


Idag läste jag Metro när jag väntade på bussen. Jag blir alltid så fundersam när jag läser insändarsidor eller kontaktannonsen. I dagens Metro fanns en såkallad DAGENS PUSS-spalt. Jag började läsa, hånlog och undade vem fan som skickar in sån skit? Och är det någon gång nån som svarar?

Favoriter i dagens skörd lyder:

Hej du med grön jacka som var på tåget förra veckan, sugen? /Göteborgaren

Vad tror den här Göteborgaren egentligen?! Att människan med grön jacka ska höra av sig och vilja idka samlag? Jag skulle inte tända på en invit i DAGENS PUSS iallafall...

Hej M. Du är den vackraste och bästa jag vet. Näst bäst efter... Pet. /G

Och vad är det här för kryptiskt meddelande? Näst bäst efter Pet... Är det en komplimang? Menar G pet (=husdjur) eller pet (med fingret)? Om undertecknad hette S skulle jag självklart genast förstå att det var ett meddelande från Sophie till mig :)

Pris för mest poetiska inlägg får följande:
R E. Vi lever i olika världar, men borde kunna mötas ändå. Låt oss bygga en bro. /A

Jag tycker att A ska få lite cred för försöket att låta svår och djup.

3 kommentarer:

Anonym sa...

självklart är det pet som i peta...å ärsäkert sophie som skickat in den :) hihi

Sophie sa...

nehe det är inte jag, jag väntar med alla mina insändare till det finns dagens petsida... då kan ni vänta er både en, två och tre inlägg av mig :)

Anonym sa...

Tänkte bara ge dig ett tips (om du inte redan kände till det här då): Epikanalys av Holmberg & Ohlsson är perfekt att ha som teoretisk utgångspunkt/hjälp när man ska analysera litteraturen (tänker på uppsatsen här då). Finns skitbra exempel på precis allting som behövs i litteraturanalys! Smidigt och enkelt så nu har jag snott halva deras upplägg=)