fredag 20 februari 2009

Är det saltmannen?

På den här hemsidan finns en massa felhörningar samlade. Jag och Henke började spåna och kom på våra egna felsjungningar/felhörningar vi gjort när vi var små/ inte så små.

Mia:
Oh mama ketchup
Oh mama can't you tell (Lili & Sussie)

Henke:
Att född är herren jesus gris
Att född är herren Jesus Krist (Nu tändas tusen juleljus)

Josse och Henke:
I believe in Malcolm
I believe in miracles (Hot chocolates You sexy thing)

Henke:
Merci little people I'm saying thanks
MERCI! My little way of saying thanks! (Merci-reklamen)

Henke och Mia:
Vi taco mus o gärna
Vi tackom nu så gärna (Staffan Stalledräng)

Mia:
Cause I want to live like canonballs

Cause I want to live like animals
Careless and free like animals (Animal song av Savage Garden)

Mia:
We're living for peanuts
Were heading for venus (Final countdown av Europe)

Mia och barndomsvän Sofie:
Leva sin bäver
Det var fint väder (Latin Kings)

Barndomsvän Emma:
Åkes bil
Oljespill (lokalbandet Senap)

Vad har ni för bidrag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag heter Jocke och det är jag som har sidan Saltmannen. Tack för länken!

Den där felhörningen med Latin Kings tyckte jag var väldigt rolig! Du får gärna lägga till den på sidan om du har lust =)

Sophie sa...

hehe!!
hejsan! satt och tittade på inslaget på nyhetsmorgon igår, så j-vla roligt... kul att jocke här över gillade era felsjungningar också. jag återkommer med mina.
kram på dig

Jennie sa...

Merci little people jag skrattar så jag trillar av stolen

Min lilebror sjöng "she kinni many, kena neee"

"She gives me money, when I'm in need"

Anonym sa...

Hej fan!
Det var ju typ tre evigheter sen... Men du verkar ju klara dig fint. :)

Jag håller med dig om "live like canonballs". ;)
Och så vill jag bidra med min personliga klassiker (som knappt går att stava till):
"Jållewållelawao"
Det var så jag tyckte att "You're the one that I want" lät när jag var liten...

Anonym sa...

kom på en iaf...
trygga räkan....istället för tryggare kan ingen vara...:)

lifes like kung fu sa...

Living for Peanuts, mouha ha ha ha ha Best ever!