tisdag 3 februari 2009

Bibliofil

Jag är Ljungby biblioteks bästa "kund". Just nu har jag nog sisådär 20 böcker hemma. Eftersom jag inte har tillgång till bil på vardagarna får jag ta små rundor titt som tätt med min lilla tygpåse och bära hem några böcker i taget. Idag var det Kafka, Solzjenitsyn, Lagerkvist, Camus och Mann som fick följa med hem. Nu ska jag bara hitta tid att läsa allt också...

Nu ska jag läsa lite lyrik inför morgondagens föreläsning. Och sedan är det dags att fördjupa mig i Woolfs Mot fyren. Gud vad man kommer sakna litteraturkurserna sedan när man börjat jobba! Därför försöker jag njuta och inte ge mig hän åt stressen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

tänk va litterärt beläst du kommer bli!

Jennie sa...

Å stressen som kommer krypande...jag vet, men efter vårt lilla samtal idag känner jag att jag verkligen vill börja plugga ige