torsdag 26 februari 2009

Korrespondens med fd. handledare

Min före detta historialärare och numera även före detta handledare är en rolig prick. Nedan följer ett utdrag ur den mailkorrespondens som skett under dagen:

Hej Mickey Rourke (Har du sett The Wrestler? Mycket bra! Mickey is back) Är du utvilad nu efter sportlovet? Jag har ju fortfarande två böcker som tillhör Sunnerbogymnasiet, Uffe Janssons Den levande litteraturen. Blev klar med examensarbetet för några veckor sedan men har inte fått tummen ur att åka upp och lämna tillbaka böckerna. Håller på att hårdplugga nu inför litteraturtenta på lördag, men jag kanske kan komma förbi nästa vecka och lämna tillbaka stöldgodset (som FYI till stor del bidrar till att bekräfta de stereotypa könsrollerna)? Kram Mary

Oj då! Nu måste jag svara på massa frågor. Här kommer svaren: Nej, jag har inte sett The Wrestler än. Du vet, vi lärare tittar bara på Ingmar Bergmandramer och lyssnar bara på Tschajkovskij och Mozart...
Om jag är utvilad? Ja, faktiskt någorlunda. Det mest ansträngande under lovet var att dra snowracern + 18 kilo tung gosse uppför backarna. Och det är ju inga problem för en vältränad "wrestler" som undertecknad.
Ja, du får verkligen komma upp här snart. Vi, hela svenskinstitutionen, saknar just ditt Uffe-ex väldigt mycket...och även dig. Nämen, dyk upp här next week så tar vi ett snack och kanske ett gäng koppar kaffe.
/Mike Schenkenberg


Will do!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hehe..vilken trevlig korrespondens :)Du få se till att han ordna ett jobb där åt dej me!

Sophie sa...

men micke, han är väl för söt... du får hälsa honom när du stöter på honom nästa gång... och håller med föregående skrivare, se till att han fixar jobb åt dig också.

anna sa...

Haha vad sött!

Anonym sa...

ojojoj najsigt

Anonym sa...

Ja han höll i en lie!! Hu!