söndag 22 februari 2009

Bäst på att vara sämst

Grr... Jag blir så irriterad på denna ständiga tävlan om vem som ska vara värst, bäst på att ha det sämst, ha den mest stressiga vardagen, ha flest sjukdomar... Ebba har blivit påhoppad av Skugge, som menar att fröken von Sydow inte har rätt att klaga. Har man inte tre barn och dåligt med pengar så får man visst inte gnälla. Men alla gör väl sina val? Och alla lever väl sitt eget liv? Det är väl alltid någon som har det sämre än en själv, men får man inte klaga då? I så fall är det väl typ bara en fattig, föräldrarlös barhemsunge i Rumänien som får klaga över sitt liv... Jag har inte så mycket att klaga över egentligen, men ibland känns det bara helt enkelt jävligt skönt att gnälla över celluliter (även om jag inte väger 50 kg för mycket), studentekonomin (även om jag bor bra och kan äta mat varje dag), stress (även om jag inte har tre barn och ett heltidsjobb) och trötthet (även om jag sällan måste gå upp tidigt)... Hoppas inte Linda Skugge läser detta, då dras väl jag också in i Sveriges största bloggkrig.

1 kommentar:

lifes like kung fu sa...

Jag ska stå stark vid din sida när detta krig uppstår!
Go Mia, Go Go! :)