lördag 28 februari 2009

Sista (?) tentan avklarad

Idag kan jag ha skrivit min utbildnings sista salstentamen. Jag tror att jag har hemtenta på de andra två delkurserna nämligen. Jag och Jennie har i flera år planerat att vara fulla på vår sista tenta, men det kändes liksom inte rätt att go all in utan Piff/Puff. Dagens bästa var när Emelie hotade medstudenterna till livet för att de inte stängt av sina mobiler! Det var helt sjukt irriterande att lyssna till trumpetfanfarer och melodislingor när man börjat skriva. Go Emelie! Eftermiddagen spenderades på stan med mina päron, som varit snälla nog att skjutsa mig till Växjö. Vi shoppade loss och åt supergod grekisk mat. Och nu taktikvilar jag lite innan det är dags att gå en trappa upp och äta tacos. Jag är egentligen medbjuden på utgång men jag tror min hjärna är lite väl överansträngd för att reda ut det... Jag är mycket mer sugen på mjukisbyxor och en god bok (=kurslitteratur som måste läsas till måndag... Gah!)

2 kommentarer:

Sophie sa...

hej gumman!! ska hålla tummarna för dig att det gick bra på tentan... men det gjorde det säkert, du har alltid koll på läget. tror tyvärr inte att jag hinner titta upp i morgon, men jag lovar att ringa. kram kram

anna sa...

Fy fasen, tenta på lördagar! Jag saknade dig igår förresten! Men du borde försöka pallra dig upp hit snart!