tisdag 12 augusti 2008

Regnig tisdag

(Tanten på bilden har inget med tanten i texten att göra)


Är lite trött efter jobb igårkväll och idag. Gillar inte att sluta 22.00 för att sedan försöka somna tidigt för att orka gå upp 06.00 dagen efter. Men de där söta tanterna gör det lite roligare :) Igår när vi lagt tant A var hon så rörd och tacksam för all hjälp att hon grät... Ja, då känner man ju att man gör nåt fint iaf! Och idag var jag hos min all time favourite tant G... Hon varken ser eller hör så ni kan ju tänka er hur roligt det är där. Jag frågar: Hur mår du? Hon svarar: Är det redan dags för lunch? Jag värmde lite mat till henne och eftersom hon bara äter purékost så bestod köttet av en mald liten klump. Då kläcker hon ur sig: Det här var isterband! Hon är så härlig... Idag skulle jag skriva ner varor hon behövde och faxa det till affären för att sedan få det hemkört imorgon. Men i och med att jag nämnde ordet handla, så var hon helt säker på att jag skulle cykla iväg direkt.



Jag: Nej, jag ska faaaaaaxaaaaa det så får du det imooooooooorgooooooon!
Tant G: Jag ska bara hämta plånboken.
Jag: Neeeej, jag ska ta listan och så får du varorna imoooooooorgon....
Tant G: Vänta lite så ska jag hämta pengar till dig.
Jag: Du ska ju få det heeeeeeeeeeeeemkört!
Tant G: Ska vi värma middan innan eller efter du handlat?

Jag bestämde mig för att det nog gick snabbare att bara cykla och handla istället för att försöka förklara läget. Men hon var så tacksam när jag väl kom tillbaka... Hon är så söt- istället för att köpa en liter mjölk så ska hon ha tre stycken 3dl-förpackningar. What's up with that?

Ja jag har hur många historier som helst om lilla G... Men vi tar resten en annan gång!

8 kommentarer:

anna sa...

Haha tur du blir underhållen på jobbet!! Jag kan för övrigt meddela att jag smsade en viss pojkvän of mine en bild på Julia och han tyckte att vi skulle hem och öva direkt :p

Lindiz sa...

I love your stories från hemtjänsten - ser framemot dom.

Jennie sa...

Haha underbart...keep 'em coming klart ni skall komma upp/ner vi bokar in ngt snart kram

Anonym sa...

hon är för söt..kan precis ser mig själv i samma situation hos tant G!

erika sa...

Haha. Tanten tycks höra lika dåligt som min 32-åriga kollega :D angående mjölken så kanske hon fryser in några paket i taget. det har jag nämligen hört att gamlinga gör.. du får fråga henne. kanske kan du få ett svar!

Anonym sa...

Hihi, dessa söta små tanter.. Mot fyren tyckte jag om, men den är ju speciell precis som Virginia Woolf, jag tog hjälp av att läsa vad förståsigpåare har skrivit om den...

Anonym sa...

Hahaha Mia vad roligt du berättar! Jag kommer själv ihåg tanterna efter alla somrar som man arbetat. Hoppas allt är bra med dig och att du njuter lite av ljungbyveckan också ;) Imorgon börjar allvaret för mig..nytt jobb...pirrigt. Hörs vännen! Kram

anna sa...

nu är det snigelvarning på en viss tant komma!