torsdag 21 augusti 2008

Frukostsamtal

Besök hos Tant G (som är typ blind och döv, ni vet). Det var dags att fixa frulle.

Tant G: Är det många gamla som äter gröt?
Jag: Ja det är det.
Tant G: Ungdomar äter inte gröt.
Jag: Jo jag äter gröt.
Tant G: Ungdomar tycker inte om det. Jag frågade mina barnbarn igår.
Jag: Men jag äter gröt till frukost.
Tant G: Nej, de tycker inte om det.
Jag: Men jag brukar äta gröt.
Tant G: Det är mest gamla som äter det.

5 minuter senare:
Jag: Ska vi ta en halv smörgås idag då?
Tant G: Vi tar en halv smörgås idag.
Jag: Aaaahhhaaaahhhaaa

Efter några timmar tillsammans med denna härliga 94-åring har man hört många roliga saker. När jag till sist hade hjälpt henne till sängen för hennes middagsvila skulle jag gå vidare. Då kastade jag en blick mot sängen och där ligger den lilla tanten och gör rörelser med sina händer (som hon nyss skadade). Det ser ut som hon gör Blinka lilla stjärna... Jag log.

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Åhh... jag gillar oxå gröt :P

Anonym sa...

she IS sweet!hihi

anna sa...

nufsigt!