onsdag 20 augusti 2008

Att förgylla någons dag

Efter en hel sommar på hemtjänsten börjar jag som sagt längta lite tillbaka till skolan. Och att städa, diska och tvätta hos någon annan är inte längre lika kul (om det nu någonsin var roligt). Men idag när jag fick lite tid över och överraskade min favorittant Margit, då tyckte jag om mitt jobb. Hon trodde att det var någon från ovan som ordnat så att jag kom till henne och fikade. Tänk att man kan göra en människa så glad... Och det enda jag gjorde var ju att dricka lite kaffe och prata. Men det räcker tydligen för att förgylla en 90-årings dag!

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Sweet :D

anna sa...

Haha vill du förgylla min dag kan du få komma hit och hemtjänsta hos mig! Jag behöver också nån som städar här, fast diska har jag gjort. Och kaffe kan jag bjuda på! ;)

erika sa...

Det hade förgyllt även en 22-årings dag om någon kunde ta sig ut i skogen för att fika med henne :)