lördag 23 augusti 2008

Ledig lördag

Jag älskar känslan av att vakna upp på lördagen och vara ledig. Inte för att man nödvändigtvis ska göra nåt speciellt, utan mer känslan av att man inte riktigt vet vad man ska göra. Det kan vara oglamourösa grejer som att tvätta eller rensa garberoben... Men man kan göra vad man vill, när man vill. Idag till exempel har jag pussat på Henke, satt igång diskmaskinen, målat naglarna och sitter i soffan och har Nyhetsmorgon kvar i bakgrunden.

Har ni märkt att hösten verkligen är här nu? Igår kom Maria på att vi hade årets första höstfika. Det var soligt men ganska kallt och vi satt i Sophies kök och fikade med tända ljus på bordet. Jag har till och med blivit sugen på en mustig köttgryta som ska långkoka en hel söndagseftermiddag. Nu är det slut på grillat och mjukglass.

5 kommentarer:

anna sa...

Nu blir jag nästan lite deppig! Inte för att det är värsta sommar-och-sol-känslan, men riktig höst är det inte än ju! Levande ljus-säsongen drar igång så smått, och det är ju faktiskt jättemysigt däremot :D

Anonym sa...

ja visst är det härligt med lediga lördagar... tyvärr är inte min lördag en sådan, men nästa är ju det ;) trevligt med höstfika igår... det får vi göra om någon gång under hösten :) röven nästa altså 3-2- ???? ja och sen då???

Anonym sa...

obsavera att vi skrev inläggen samtidigt!!!

Anonym sa...

kan inte annat en önska dej GLAD HÖST!

Jennie sa...

Nu e d slut på mjukglass snyft