tisdag 20 januari 2009

Panik i lägret


Just nu pågår introduktionsmöte i Växjö och jag är i Ljungby. Något är fel. Jag har helt fattat fel när jag kollat på schemat och förstod inte förrän Emelie messade mig och undrade var jag befann mig. Herregud! Det är ju inte hela världen men kontrollmänniskan i mig mår sjukt dåligt. Vad missar jag? Vad säger dom? Är jag registrerad ändå? Får jag skriva av Emelies anteckningar? Panik i lägret. Jag är bäst på att stirra upp mig också. Men hur fan kan man fatta så fel? Som tur är blir jag nog lugnad snart för E skulle ringa när mötet var slut. Hon kommer få svara på mååånga frågor! Får väl försöka utnyttja dagen väl, och börja läsa Moa Martinsons Kvinnor och äppelträd. Den och två romaner till ska vara lästa under nästa vecka.

5 kommentarer:

Anonym sa...

men mia då!! det var inte likt dej:) Shit jag hade oxå fått panik...men du det är nog ingen fara, bra med kurskompisar somkan ge rapport!

Anonym sa...

Hahahaha stackars lilla mija. Får jag gissa på att du har ont i magen? Gummsan då. Men jag lovar att det kommer att ordna sig. Kram kram

Sophie sa...

glöm inte att andas lite också gumman... det är ingen fara, men skönt att veta att även du kan vara lite slarvig ibland :)

anna sa...

Lugn och fin! Jag är hundra på att det löser sig ändå, du är inte den som ballar ur och missar kursen på grund av en missad introduktion. Och du verkar ju ha snälla kompisar som håller ordning på dig ;)

Anonym sa...

du vet att jag avundas dig iallafall... Varför avslutar inte jag också min utbildning med en härlig litteraturkurs?? Spyr redan på demokratibegreppet i AUO3. Kramar