tisdag 13 januari 2009

Oj klockan är redan 16


Tiden går verkligen superfort när man har hemmadagar, som jag haft nu i över en månad! Idag har jag återigen filat på uppsatsen och checkat av min to do- list. Har även promenerat i det härliga grå vädret, köpt present till mamma som ska firas lite ikväll, handlat (bland annat rosa fina tulpaner, och tänkte på Anna!) och sitter nu med en kopp kaffe. Ska jobba lite till nu, sen blir det uppsatspaus resten av dagen. Är det bara jag som är så här otroligt långsam när jag skriver uppsats? Skriver ni klart det fort eller sitter ni och petar och formulerar er...? Känns som att jag aldrig fåt nåt gjort, men det märker jag ju att jag får. Jaja, när detta väl är avklarat har jag bara en liten B-uppsats kvar till våren och den blir väl piece of cake i jämförelse med denna... Sedan ska jag hämnas världen och låta mina stackars elever skriva uppsatser. Moahaha...

2 kommentarer:

anna sa...

Rosa tulpaner är fint! Jag hade också köpt det idag om det funnits några fina i affären. Men icke. Det fick bli en vit primula och en jättestor vit azalea istället! Lite jul är det kvar också eftersom min amaryllis skjuter upp en tredje stängel! Och håll ut med uppsatsen, snart är den klar!!

Anonym sa...

tulpaner en klar favorit!