torsdag 8 januari 2009

Läst under 2008

Jag har ju inte sådana imponerande listor som Anna och Josefin, men några böcker har jag hunnit med, 26 stycken närmare bestämt. Det är ju faktiskt mer än två böcker i månaden om man slår ut det. Målet är att hinna fler varje år!

Processen av Franz Kafka
Skugga av Karin Alvtegen
Jordens smartaste ord av Fredrik Lindström
Möss och människor av John Steinbeck
Det grovmaskiga nätet av Håkan Nesser
Hjärtans fröjd av Per Nilsson
Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Bodil Malmsten
Snöstorm och mandeldoft av Camilla Läckberg
När harpalten ylar av Truddi Chase
Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin
Sjöjungfrun av Camilla Läckberg
Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl
Broderier av Marjane Satrapi
Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius
Var är Jane Eyre? av Jasper Fforde
Fjärilen i glaskupan av Jean-Dominique Bauby
Flyga drake av Khaled Hosseini
Den oskyldige av Harlan Coben
Persepolis 1, 2, 3, 4 av Marjane Satrapi
Kyckling med plommon av Marjane Satrapi
The boy who loved Anne Frank av Ellen Feldman
Jadeögat av Diane Wei Liang
En plats i solen av Liza Marklund

5 kommentarer:

lifes like kung fu sa...

Harry Potter då? -Gaah- Vart är Harry Potter?

lifes like kung fu sa...

By the way. . .
Nachoafton här på lördag. Last GoodBye. 18.00
Be there!
kramkalas

anna sa...

Jag håller med, varför läser du inte Harry Potter? :p Målet är ju dessutom alltid att slå sig själv, och inget annat! :)

Anonym sa...

Äsch 26 böcker är inte fy skam, och som du säger lite svenska på schemat och antalet böcker ökar.. Själv får jag se hur många jag fr tid med när jag sitte och våndas över matteböckerna i vår.. :P

Anonym sa...

jag har nog last typ 4 bocker under hela 2008 forutom kurslitteratur da sa kann dig stolt. forresten, jag sag facehunter pa gatan haromdan, fast jag sag inte hans kamera