söndag 19 oktober 2008

Min söndag

Vi slog upp våra blå vid 11-tiden i morse. Jag har varit på väg ur sängen flera gånger inatt eftersom jag försöker sova så långt bort från Henkes baciller som möjligt. Tyvärr innebär det att nätterna är hemskt gosfattiga... Vi drack frukost (hade inte så mkt ätbart hemma) och lagade lite improviserad lunch. Henke åkte till jobbet och jag tog en lång skön dusch och förberedde inför mina föräldrars besök kl 15. Vi drack kaffe och åt lite kakor. Sedan dess har jag suttit och knåpat ihop ett prov på medeltiden. Det är faktiskt svårare än man kan tro. Det gäller att ha frågor som både de svaga och starka eleverna har chans att svara på. Och gärna några mer analyserande frågor där man kan få "skriva av sig". Vi får se vad magistern säger om det imorgon. Nu pågår lite packning här, innan det är dags att se de här två galningar på 6an:


3 kommentarer:

Lindiz sa...

Men Mia... inte kollar du på det va? Fy på dig ;p

anna sa...

Hehe, prov på medeltiden låter hemskt! :p Och ibland får man helt enkelt ha såna där halvslappa söndagar, det är grymt trefligt!

Jennie sa...

Åhhh I löv slappa söndagar vi var på djurgårn' flashigt va?!