onsdag 8 oktober 2008

Jag lever

Idag har jag haft tre engelsklektioner helt på egen hand. Det har gått ganska bra faktiskt... Men redan under första lektionen så strulade tekniken. Vi skulle lyssna på en intervju (hörövning) som skulle finnas på en CD-skiva som min handledare gett mig. Men jag lyssnade och lyssnade och hittade inte den där jäkla grejen på skivan. Så jag fick improvisera och läsa intervjun högt istället... Efteråt skämtade eleverna om att de ville höra allt en gång till, men vid det laget var jag torr som tusan i halsen. Jag lärde dem även den viktiga skillnaden mellan att göra fuck off- tecken med ett repsektive två fingrar. Det är en ovärderlig kunskap tycker jag, som man genom att kunna kan undervika lite tricky situations. Eleverna är så söta så... ett helt gäng stannade kvar efter lektionen och ville prata om diverse grejer. Gulligt!
Nu väntar scones och lite välbehövlig vila...
Later!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är då skillnaden?=)

Anonym sa...

Två fingrar i the V sign (med handflatan mot dig) = i bl.a. GB och Irland. Långfinger i USA och Sverige (among others)

Anonym sa...

jag har bloggat!

anna sa...

Ja skolan ska förbereda elever för alla slags situationer! :p

Jennie sa...

Hahahahahahahahahahahahaha underbart