tisdag 7 oktober 2008

Lilla jag


Idag var min seminarieledare på besök på VFU-skolan och hade möte med mig och mina två handledare. Jag fick så mycket beröm att jag nästan började rodna. Visst är det konstigt att man har så svårt för att ta åt sig positiv kritik? Negativa kommentarer däremot, de går rakt in... Men idag försökte jag suga åt mig allt som sades, och har hela eftermiddagen känt mer energi än på länge! "Helveteslektionen" med ÅK 2 gick fint... Vi pratade om Dantes Divina Commedia och diskuterade vad som är det värsta brottet. Klassen är väldigt rolig... De pratar väldigt mycket när jag ställer frågor, och pratar även under tiden jag pratar... Men jag har kommit på att det faktiskt är bättre än den klassen jag har som aldrig säger någonting... De svarar knappt på tilltal.

Imån har jag tre engelsklektioner som jag ska ta hand om helt själv. Min handledare ska iväg på utbildning så jag får hoppa in och vicka för henne... Det betyder lönelapp i slutet på november!

5 kommentarer:

Jennie sa...

Klart du skall ha beröm skulle vilja se dig undervisa någon gång. Kan tänka mig att våra stilar skiljer sig ganska mycket

anna sa...

Du ÄR duktig! Ta åt dig!!!!

Anonym sa...

Duktiga Rosén! Du som lärare, jag tror jag vill gå om gymnasiet bara för att få dig som lärare. Och du, Dante, been there, done that. Ljuvligt. Jag väntar på dig i cafét när din VFU är över..

Anonym sa...

Oj,det var jag som skrev men blev anonym...

Anonym sa...

Såklart du ska ta åt dig, du gjorde säkert Dante tusen gånger bättre än Christina! Gött med pengar med :)