torsdag 30 oktober 2008

Home sweet home

Igår eftermiddag kom vi hem från en underbar tjejresa i det stora äpplet. Det är alltid så skönt att kliva innanför ytterdörren, speciellt igår där Henke väntade med en stor kram och middag på spisen. Idag har jag en riktig hemmadag. Det känns som år och dar sedan som jag fick vara hemma en vardag och bara fixa. Idag är det dock mycket fix på schemat. Ska hinna med att tvätta, stryka, packa upp, städa, plugga, rätta prov, skriva ihop grejer, förbereda morgondagens seminarie, handla lite till kvällens middag mm. Men det är iaf lovely att vara hemma... Lite jobbigt att ställa om sig från semester (med dagar fyllda av shopping, sightseeing, middagar, fika på Starbucks) till vardag dock. Nu ska jag dricka upp sista slurken kaffe och hoppa ur min pyjamas.... Trevlig torsdag alla där ute i cyberspace!

2 kommentarer:

Anonym sa...

njut av din hemmadag! jag har varit pa jobbet sen 6.30 imorse. forkyld som fan blev jag pa flyget hem. jag snorar och nyser och hostar, allt pa samma gang. sprang in i keith flint fran the prodigy pa charles street!

Jennie sa...

Åh babes welcome HOOOME!