måndag 11 februari 2008

Vart tog våren vägen...?

Igår var det ju värsta vårvädret. Helt och totalt underbart. Jag tog några hoppsasteg bara för att jag kände för det. På något konstigt sätt har det där med hoppsasteg stannat kvar hos mig sedan jag var liten. Så fort det blir varmare ute, solen skiner och vindarna är så där friska men ändå inte kalla, ja då kommer hoppsastegen. Men underbart är kort, för idag är det ju back to normal igen med gråa, tunga moln och kyla. Igår planerade jag som bäst för att ta fram kortare jackor (till och med skinnpajen fladdrade förbi i mina tankar, men det var nog lite väl optimistiskt), conversen och sommarklänningarna. Och idag planerar jag för att den närmaste tiden använda alla mina kläder i höstiga färger och tjockare material. Om jag har som mål att hinna använda alla murriga kläder så kanske våren kommer fortare. Låter det logiskt?
Lördagseftermiddagen spenderade jag och Henke på IKEA, där vi shoppade lakan, täcken och kuddar, ljusdioder, värmeljus, servetter, tidskriftsamlare mm. Vi gör allt för att underhålla oss tills vi får flytta in... Men tiden går sååå lååååångsamt! Jessica föreslog att jag skulle starta en inredningsblogg, och det blir nog så att ni får stå ut med dravel om möbler, färg, accentfärger och gardiner ett tag framöver :)
Idag är det plugg som står på schemat, och än så länge har jag hunnit med hela EN uppgift. Men snart så... då ska jag ta nya tag och se vad som behöver förberedas tills imorgon. Hoppas skoldagen går fort, för på kvällen kommer Josse! Vi ska ha tjejmys hos Sophie med paj, vitlöksbröd, sallad och efterrätt (blir det semla?!)... Vi har ju inte träffat fröken Larsson på mycket länge, så det ska bli hur kul som helst!

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Hihi... kommer du ihåg att vi hoppsat på humanisten :-P

anna sa...

Hoppsasteg är bra! Det brukar jag också göra när jag är på bra humör. Och om våren försvann från Småland kan jag iaf tala om att den absolut inte är här!!

Jennie sa...

Hej vännen...här e llt grått o trist christina fick in djiiiin är idag med