torsdag 14 februari 2008

Hallå Jacko, din gamle fjällräv

Jag har sett något kul. Det kuliga heter Plötsligt i Vinslöv. Det är en liten film om helt vanliga människor (skåningar visserligen) som bor i Vinslöv. Om man bor där så håller man antingen på med bangolf (det heter inte minigolf) eller fåglar. En stjärna handdiskar sina bollar, för att sedan lufttorka dem på en handduk. De får inte ligga för tätt, för då går det illa åt lacken. Hans motto i bangolf, och i LIVET är följande:

Jag vill vinna
Jag kan vinna
Jag ska vinna

Hans filosofi är att man inte ska se hindren, utan målet. En riktig filosof!

Sedan har vi gubben med moppen. Han har en fågel som heter Jacko Jackolino. Den kan prata och säga "jävla liv". Gubben åker runt på sin moppe och sjunger "moven moven moven, siven siven soven... ahaaaaaa" om och om igen. Han är tjock. Hans kompis heter John och utför diverse sysslor åt honom. En dag öppnar han dörren och hälsar på fågeln genom att säga "Hallå Jacko, din gamle fjällräv!"

Det, mina vänner, är humor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

humor på hög nivå...

anna sa...

Hahahahaha!!!! Låter underbart :p

Lindiz sa...

Det sjuka är att jag tror jag hört om detta innan... oh lord

Anonym sa...

hihihi det låter riktigt trevligt!