tisdag 19 februari 2008

Man ska lära sig nåt nytt varje dag

Dagens lärdomar:

*Om du ska gissa, så gissa då på omständighetsadverbial eller adjektivattribut. Det är fan alltid nåt av dem...
*Grad-attribut FINNS inte, det är du själv som kommit på det och det är därför facit aldrig stämmer
*När det är soligt, släng ner solbrillorna i väskan. Detta för att undvika migrän på bussen
*När du backar på Sophies gata, undvik grannens häck nästa gång
*Lyd Rövens råd och ät 90 minuter innan fysiskt pass, så slipper du uppblåst buk
*Gör en väderleksbedömning innan val av ytterplagg... Höll på att svettas ihjäl i min kappa idag

7 kommentarer:

Lindiz sa...

Själv gick jag runt i min skinnjacka å leopardstövlar på stan idag - looking fab ;-)

Jennie sa...

Åhh ja man lär sig ngt nytt varje dag. Hade den konstigaste drömmen om dig inatt... du var lärare och kastade in eleverna i skåp på rasterna för du orkade inte höra på "typ" "lixom" och "ba" puss

anna sa...

Haha jag gjorde också en väderleksfelbedömning igår! Och gradattribut tycker jag låter väldigt vettigt, det BORDE finnas! ;)

Anonym sa...

idag larde jag mig att den 16-ariga flickan som knullar david duchovny i 1a avsnittet av californication ar den yngsta dottern i the nanny!!! vilken shock!
forovrigt larde jag mig ocksa hur den brittiska regeringen begransade anvandandet av material i modeindustrin under 2a varldskriget vilken kallades for the Utility Scheme och startade 1941. det var allt for mig, tack och hej, leverpastej!

Jennie sa...

Hallå eller nu är det snigelvarning på dig

Lindiz sa...

Ja jag tycker oxå att Mia är vår nya snigel i gruppen ;-)

anna sa...

HAHA! Jag tänkte precis gå in och skriva samma sak! Här har vi ett tydligt fall av småländsk skogssnigel! ;)