söndag 10 februari 2008

Something old, something new

Så här fint städade vi i vår gamla lägenhet... Putsade fönster som bara den, polerade lister och gnodde bakom spisen. Svärfar Lars skruvar lite i ett skåp.

Och här har vi lägenhet 204. Den är inte klar ännu men man kan i alla fall se lite grann hur den ser ut! Håll till godo...

Henrik i arbetskläder i vårt kök. På väggen vid diskbänken ska det sitta en mörklila plastskiva...

Ett halvfärdigt badrum. Den lilla lådan man ser till vänster är där den vägghängda toastolen sitter fast. På väggarna sitter vit plast, nu med en skyddsfilm på, hence det blåa mönstret...


Här ser man lite bättre hur det kommer se ut när skyddsfilmen tas bort...


Och här har vi "kontoret" AKA "Henkes rum", där typ alla våra saker står nu. Här ser man ut på den tjusiga balkongen...

Välkomna på en visit när ni har vägarna förbi! Jag längtar också tills jag får komma dit... Förhoppningsvis kanske vi kan flytta in nästa helg. Håll tummarna!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mia! Kul att läsa din blogg! :-) Äntligen får vi se lite från den nya lägenheten. Ingen dålig lya, vad jag kan skåda! Kan du inte starta en inredningsblogg? Det ser ut som om du och Henke har kläm på det där med hemmafixning! Själv har jag nya tapeter på plats i sovrummet. Snart kanske det dyker upp lite bilder på bilddagboken. Ha det fint och ta det lugnt med satslösningarna! Kram kram!

Lindiz sa...

Kul att se lite pics på lägenheten... fast det ska bli roligare att se lägenheten live så klart ;-)

anna sa...

FY FAN VAD SNYGGT!!!!! Jag vill också ha en sån lägenhet!!!!!!!!! Hälsningar från en mycket mycket avundsjuk fröken snusk