torsdag 14 februari 2008

Jag ger svaren och ni ställer frågorna...

Å vad spännande med era frågor! Nu ska vi se om jag har jag svar på tal... Ni var ju ganska snälla :)

Linda: Hur mkt kostade det dyraste plagget/skorna du nånsin köpt?
De dyraste skorna jag äger har jag inte köpt själv, så det räknas ju inte. Hmm... det dyraste jag köpt själv måste vara min svarta Filippa K- jacka som jag haft i flera år.

Jennie: Hur många har du legat med egentligen?
Ja... det vet du ju redan :)

Jennie: Ser du dig själv som en liten pluggis?
Ja jag är en liten pluggis... vilket beror på att jag alltid ska vara så himla duktig. Jag kan liksom inte göra något halvdant utan måste alltid ge 100%. Och sedan har vi ju den där lilla tanken i huvudet som säger att jag inte är tillräckligt bra och inte kommer klara tentan om jag inte
pluggar som ett as... Och som ni vet så brukar jag ju överplugga allt och sedan få VG.

Anna: Från en som inte har känt dig så länge då - hur träffades du och Henke?
Ja... det är en lång historia! Det började första dagen i ettan på gymnasiet då jag spanade in den smale, coolt klädda, långhårige musikkillen från Lagan. Jag vet inte vad det var egentligen som gjorde att jag drogs så till honom... Sedan började jag skicka anonyma lappar i hans skåp.
Ja jag vet att det är sjukt töntigt, men mycket roligt! Haha... På lapparna stod roligheter som "Du är godis" och "Jag gillar din polo"... Självklart anade han att den skyldiga var den där spinkiga blondinen i parallellklassen som alltid glodde på honom. Jag är inte känd för att vara diskret! Iaf... vi började prata lite när vi träffades ute, men till historien hör att han var tillsammans med jävla-Lisa, som jag kallade henne. Så efter ett tag var jag tvungen att lägga ner projektet för att leta manlig fägring på andra håll. Jag var tillsammans med en annan kille i ett halvår men när jag sedan kom helt rödgråten till skolan så har Henke berättat att han blev helt glad att jag äntligen var singel. Vi det här laget hade Henke bytt över till min klass och dumpat Lisa. Jag och två tjejkompisar hade gemensam 18-årsfest och Henke var där... Jag hade en kjol med en ficka på magen där jag förvarade min kamera. Under kvällen gick jag och tryckte upp magen mot honom (Henke trodde att det var skrevet jag tvingade på honom, han uppfattade aldrig nån kamera) för att visa att "hej, här är min kamera"... (JA JAG VAR FULL!). Kvällen efter ringde Henkes kompis och undrade om vi hittat en påse med öl när vi städade efter festen, och i förbigående undrade de om jag ville träffas nere på puben. Bakis som jag var fattade jag inte inviten, eller att det aldrig funnits nån jävla påse med öl :) Sedan i april bar det av på skolresa till Prag, och det var där det äntligen blev lite action... Sophie avslöjade för Henke att jag skickat lapparna, varpå jag vaknade upp en morgon och hade själv lappar jämte sängen! Det ena ledde till det andra... och tillslut så kysstes vi (äntligeeeeeeeeeeeen) på Karlsbron mitt i natten... och på den vägen är det... Vi firar 7 år i april!

Vad är det sjukaste du gjort mitt i natten?
Bakat scones klockan 04 när vi hade efterfest... sjungit för full hals nere på stan... ätit buffé... spytt som en kalv...

Det dyraste du har förstört?
Hm... kanske häromdan när jag skulle handtvätta en fin klänning som hade tvättintruktionen "do not wash"... jag tänkte "vad är det värsta som kan hända?!"... Det blev stora hål i den... I övrigt har jag väl bucklat nån bil, krachat glas, tappat bort saker som man inte bör tappa bort...

Vad för sorts idiotryck får du ibland (typ baka bröd kl 22)?
Se sconesbak ovan + brukar dra igång stora projekt när jag egentligen inte har tid att fullfölja dem (ex. sortering av garderob, bakning, färga håret mm.)

OCH VAD HAR DU FÖR SKELETT I GARDEROBEN??Hm... fan vad tråkig jag är... kommer inte på något riktigt saftigt :) Alla vet väl vid det här laget att jag bajsat på en gata i Dublin?! Ibland äter jag även lösgodis i affären, som jag inte betalat för!!! Lesbiskt sex...

Sophie: Hur pass bra känner jag dig?
Jaaa... jag skulle nog säga att du känner mig ganska väl! Du vet ju att jag vill ha alla korkar på STABILO-pennorna åt ett håll, att jag helst äter salladsblad i bare... och andra knasiga egenheter...

Vad är veckans fråga?
Hur blind är min lärare Stiller egentligen?


PS... Gick ni på det där med lesbiskt sex?!

3 kommentarer:

anna sa...

Jaaaag fiiiick lääääängst svaaaarrrr!!!!!! Lövely! Jag ska definitivt göra samma sak, men inte just nu för jag känner mig inte så glad. Och Henke-historien är fasiken det raraste jag läst på länge! Nufs!

Jennie sa...

U got me

Anonym sa...

hahaha... jag hittade det, har inte ens varit i duschen så nyfiken är jag... men nu ska jag faktist ta och spola av svetten.. puss å kram jacko!