onsdag 6 februari 2008

Och där kom bearnaisesåsen...

12 timmar av kräkning... Så såg läget ut för mig natten mellan söndag och måndag. Hela söndagens intagna mat iakttogs in reverse liksom. Middag, kvällsmat, frulle... Och självklart favoriten BEARNAISESÅSEN! Behöver jag tillägga att jag inte är så sugen på bea den närmaste tiden?! Jag har legat i stort sett hela dagen idag också, och har sjukt ont i kroppen och början till liggsår här och var... Men men, det som inte dödar härdar som de brukar säga!
Boven i dramat är min käre brorson Zackarias, som jag toklekte med i lördags, inte ont anandes om att han var en levande smittohärd. Han spydde bara två gånger, vilket inte är så konstigt med tanke på att hans magsäck måste vara lika stor som en femöring. Inte för att det är en tävling, men visst är det lite mer synd om mig som spydde sisådär 20 gånger?!

1 kommentar:

anna sa...

Aaaw min lilla tant komma! Jag vet precis hur det är, jag låg däckad innan jul ju. Man får dessutom värsta hangupsen på sånt man åt precis innan man blev sjuk, urk! Du får sova mycket och drömma söta drömmar om att Andreas Nordin och Hans Landqvist sitter på varsin sida av sängen och baddar din panna med kalla grammatikövningar! ;) kram på dig!