tisdag 25 augusti 2009

Tisdag - CHECK


Idag fanns inte mycket tid till planering så det var bara att kasta sig ut. Handlöst. Jag både föll och flög. Den superlånga lektionen med industriklassen gick långt bättre än förväntat. Började med tävlingen om medeltid och renässans och de kunde så mycket mer än jag trodde. Kul att bli överraskad! Sedan var det dags för fröken Mia att harkla sig och läsa högt ut fyra böcker. Körde inledningarna/de första sidorna i de böcker jag lyckats rafsa ihop. De satt faktiskt mycket lugnt och tyst och bara lyssnade. Sedan fick de reflektera lite över möjlig genre, tid och plats, tankar kring karaktärerna och vad de trodde skulle hända i boken. De kom faktiskt igång ganska bra med skrivandet och diskuterade en del med varandra. Sedan var det dags att välja en av de böckerna jag presenterat och så satte vi igång med läsprojektet. Jag vågade nästan inte andas när alla satt tysta och läste i sina böcker :) Ska ge dem en del lektionstimmar till att läsa, och ska sätta ihop ett litet papper med skrivövningar bla. som blir examinationen på projektet. Tanken är att vi ska öva både läsa, tala, skriva. Jag hoppas det fortsätter i samma takt!


På lektionen med ettorna gick det inte lika bra så det vill jag inte tänka så mycket på, hihi... Att inte ha tid till att planera är ingen hit mina vänner. Men full fart framåt så går det bra!

3 kommentarer:

maria sa...

hade nog inte heller vågat andas när de läser..man vill ju inte störa...

Jennie sa...

Ta den ena ettan och slå den andra ettan så löser sig allt. :-) Men skömnt att du ahr kommit igång så bra...Puss och kram

anna sa...

Gud vad kul ändå!!!