måndag 17 augusti 2009

Tack kamrater

Tack för era tips i inlägget nedan! Jag tar tacksamt emot alla tips och råd jag kan få :) Så fortsätt skriva... Hihi! Idag har jag fått ta del av min mentor Isaks planering av Svenska A och frågat kollegor om deras upplägg. Alla är verkligen himla hjälpsamma och poängterar att allt ger sig efter hand och att det ofta handlar om att planera lektion för lektion när det närmar sig. Lite panik har jag dock över en Svenska B-kurs som jag ska ro i land. Klassen har svenska denna terminen också men ska ut på praktik efter höstlovet. Så på ungefär 10 veckor ska vi hinna beta av muntliga delen av nationella provet, förbereda den skriftliga delen, gå igenom litteraturhistoria från upplysningen och frammåt (hallå jaaa!), samla ihop alla rester och omprov från förra terminen mm. Det kommer ju bli intressant!

1 kommentar:

Emelie sa...

Hur går det för den hårt arbetande nyexade lärarinnan? Om du slår ut ditt schema på en vecka - hur många undervisningstimmar har du då ungefär? Har du enbart svenska eller engelska också? pusskram