torsdag 27 augusti 2009

Books

Visst älskar jag böcker, men det är faktiskt sällan jag beställer hem en laddning. Jag är ju ett stort fan av det kommunala biblioteket och att fynda på loppis, men någon gång är det ljuvligt att få hem en hög med pocket. Dagens paket innehöll En halv gul sol av Adichie, Blonde av Oates, Dödgrävarens dotter av Oates, Kafka på stranden av Murakami, The Sorrows of an American av Hustvedt, Vad jag älskade av Hustvedt och New York-trilogin av Auster. Jag har stora förväntningar på dessa! Är det någon av er som läst någon av dem? Höstens bussresor är ju räddade iaf... Det gäller bara att hålla sig vaken också!

5 kommentarer:

anna sa...

Kul kul! Otto har läst New York-trilogin, och älskade den. Jag har den här i bokhyllan att läsa någon gång... (Alltid samma ångest över vilken bok man ska läsa härnäst!) Murakami har jag fått rekommenderad, och Otto har läst Norwegian Wood, men den har jag inte betat av heller!

Det låter som om jag inte läser :p Men det gör jag, fast just nu är jag sjukt inne på ungdomslitteratur. Plöjer Peter Pohl, min nya idol. Och har tagit mig igenom fem av sju Narniaböcker! Härom dan hittade jag Paddington på engelska på bibblan, så jag var ju tvungen!

sophie sa...

Åh vad härligt att få hem böcker... jag får ju det titt som tätt men det är lika härligt varje gång. puss å kram

Anonym sa...

Jag har läst Blonde och den är riktigt, riktigt bra och den är lång med så där har du många timmars god läsning att se fram emot! Dödgrävarens dotter lånade jag precis på biblioteket, så den ska jag snart börja läsa.

AngelWebster sa...

Vad duktig du är som läser böcker! Jag har blivit helt förslappad på den fronten. På bussen till jobbet sitter och och lektionsplanerar och på vägen mobilsurfar jag!!! Dåligt. Borde ju läsa books istället.

maria sa...

ja jag ligger ju i lä helt enkelt