måndag 10 augusti 2009

Helt slut

Den första arbetsdagen har varit helt galet tröttsam. Sjukt många namn att lära sig, nya lokaler och rutiner och en insikt om att det här yrket är ganska stort liksom. Hur ska man klara allt och hinna allt? Men mitt motto nu är: Värre idioter än jag har ju klarat av detta. Så nu försöker jag bara hålla huvudet ovanför ytan och andas och påminna mig om att jag ju är en lugn och harmonisk människa. Allt ger sig med tiden och jag verkar som tur är ha väldigt hjälpsamma kollegor.

4 kommentarer:

anna sa...

Härligt! Fler uppdateringar tack! Du kommer klara detta alldeles galant :)

Jennie sa...

Åh vad härligt. Första dagen gjord, nu kan det bara bli bättre :-) Vad gjorde du idag? Puss

maria sa...

lycka till me kommande dagar å se nu till å lasta på dej gratis material :)

Anonym sa...

Jag tror det är en bra taktik att komma ihåg hur många idioter som faktiskt klarat av det, du kommer absolut klara det galant! Och tänk så nöjda alla elever kommer vara som får en ung och engagerad lärare!