måndag 3 augusti 2009

Nedräkning

Nu är jag inne på sista semesterveckan innan allvaret börjar. Måndagen den 10e börjar en ny era i mitt liv och lärarinnan Mia gör entré. Det är med skräckblandad förtjusning jag kastar mig ut i verksamheten och förbereder mig på ett år fyllt av nya intryck, stress, trötthet, intressanta möten, mycket att lära, härliga elever, inte så härliga elever, många nya kollegor, skapandet av nya rutiner, förvirring, utmaningar och en skön känsla av att komma igång med yrket jag förberett mig för de senaste 5 åren.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Hej!
Ja idag började jag! Jag var vrålnervös men det gick bara bra idag!=) När det gäller hur mycket mappar och pärmar och sånt man får så har jag inte riktigt koll på det än. Hah. Fast skillnaden är ju att du jobbar på en skola och jag jobbar på en "projektskola". Undervisningen tillhör Vux Värnamo men ligger i Rydaholm i en gammal industrilokal. Så det är inte så att det finns ett materialförråd att gå och plocka i direkt.. Fast några pärmar såg jag i en bokhylla så dem ska jag lägga beslag på imorgon tänkte jag!=)
kramar

maria sa...

kommer att gå galant!!

anna sa...

Härligt! Vi som inte ska börja jobba på måndag, eller jo fast med mer bekanta jobb, vill ha full rapport! :)