måndag 27 april 2009

Veckans första dag

Så här fina blommor köpte jag idag


Idag har jag hunnit med en hel del och det känns som en bra start på veckan. Dagen började som vanligt nu för tiden med promenad med lilla Ariel. Sedan var det dags för frulle innan Henke och lilla gumman åkte ut till jobbet. Sedan kröp jag runt på golvet och torkade en massa små fläckar som Ariel orsakat. Det är inte bara kul att ha hund verkar det som! Jag har med jämna mellanrum fått lägesrapporter från Henke om hur det gått med hunden på jobbet. Vi skrattar åt oss själva för att vi är så pluttinuttiga med den lilla vovven och tror att vi kommer vara likadana med eventuella barn... Hihi! Jag har även lyckats klämma nästan hela Älskade av Toni Morrison och har kommit på att jag som vanligt föredrar den engelska titeln, i detta fallet Beloved. Utöver detta har jag även hunnit med en fika på stan, inköp av ett plagg till lördagens festligheter, handling och sol på balkongen. Ikväll väntar vegetarisk lasagne och tv. Ibland är måndagar ganska bra!

PS. Visst är det helt avigt att man på vissa ställen räknar söndag som veckans första dag? Det är ju helt ännavänt, som vi säger här i Småland.

4 kommentarer:

Sophie sa...

nehe det här med att söndagen skulle vara den första dagen, det vill jag inte veta av... kram

maria sa...

det är riktigt ännavoet! som man oxå kan säga!

Jennie sa...

Åhå vad för plagg? Jag har lyckats riva sönder min marilynklänning suck

anna sa...

ROSABLOMMIGT! ;) Mkt bra! När får man se lite bilder på söthunden då?