måndag 13 april 2009

Måndag den 13e

11.00 Fika med tjejkompisar
12.45 Lunch hos svärföräldrarna
15.00 Våfflor hos mina föräldrar
19.30 Middag serveras

Jag har haft en riktig ätdag idag och det känns mycket bra. Jag har ju faktiskt hunnit vara väldigt social mellan tuggorna. Påsken har varit jättebra. Det har ju varit kanonväder så jag har suttit ute på balkongen en hel del och bara njutit med en bok. Vi har även hunnit storstäda, umgås med vänner och gått ut och dansat. Jag tycker att det borde vara långhelg oftare. Det är festligt på nåt vis!

4 kommentarer:

Jennie sa...

åh vad härlig det låter!!! Mat e gott nu blir det pannkakor/fattiga riddare med håkan på färjan

Emelie sa...

Jo men påsken den var underbar! Och jag har kommit på att den där Pestboken faktiskt är helt okej! Inget jag läser i vanliga fall men betydligt bättre än Kerouac tycker jag! Den var ju bara flumflum... Vilka frågor har du valt ut för tentan? Jag kör på diktfrågorna! Helt sjukt egentligen eftersom jag inte gillar dikter! Hah.. Men är det något jag kan hjälpa dig med så är det bara att tjoa! Jag kommer nog ringa dig någon dag för i anteckningarna jag kopierade är det en sida om Landegren som är halv! Och jag har tänkt skriva om honom så jag hade tänkt att du kanske kan läsa upp den sidan för mig så jag vet vad som har sagts;) pusshej

Emelie sa...

Skriver du mycket eget om sådant som ni inte gick igenom på föreläsningen när det gäller Tranströmer och Ginsberg-frågan? Jag skriver i princip enbart om det som stod i dina anteckningar fast jag har försökt hitta lite egna exempel...

Emelie sa...

Haha nej letar han efter revolutionerande tankegångar får han fan vända sig till Feddja (eller hur det nu kan stavas) och de andra s.k. smartassen i gruppen! Jag är INTE en revolutionär! =)

Men vilka frågor kör du då? Dagerman, Tranströmer/Ginsberg och Godot? Hojta till om du tror att jag kan hjälpa dig med något! Själv har jag ju valt alla diktfrågor...