lördag 18 april 2009

En bra dag skulle jag vilja säga

Nu är den ivägskickad! Weehooo! Jag har trots skrivandet haft en bra dag. Mellan min litteraturanalys har jag ätit lunch och fikat på balkongen. Och nu i eftermiddag gick vi en långpromenad i solen för att vara kattvakt åt mina föräldrar. Vi har klappat, matat och busat med min baby Leya. Och nu har jag hunnit pynta här hemma med lite nya blommor och byte av ljusstakar och prydnadssaker. Ute på gården är det rena rama Lützen eftersom min granne Bosse är totalt grillgalen. Så fort det är uppehåll/sol/helg/+10 så åker den fram. I väntan på att hans glöd ska bli perfekt ropar han till alla grannarna att de ska komma ner och grilla. Jag och Henke är lite rädda så vi håller oss ifrån balkongen... Nä då... Vi har faktiskt förberett och har en marinerad fläskfilé i frysen för den där gången då vi faktiskt vill ta del av Bosses grill.

3 kommentarer:

maria sa...

så klart ni måste nyttja bosses grill! ;)

Jennie sa...

åh vad härligt med en grillgranne...ja outfit till festen...hmm ja svårt det där om man inte har ngn speciell men du kan väl vara spindelmannens tjej :-) Julia är lite kinkig när jag går ifrån henne ibland...hon har blivit lite för mammakär men annars är hon som vanligt inte alls rädd för strangers in the night...jag har dessutom kommit på att min mobil borde ha alkolås...

anna sa...

Jag är ruskigt avundsjuk på att ni har balkong! Och i övrigt är det alltid lika skönt med inskickade hemtentor!