torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

När man var ung innebar denna dagen grandiost supande. Vi hängde i Sundet och sprang runt i skogen och kände oss väldigt coola. Eller så var det fest i Berghem med en lite för spetsad bål (ähum...) eller grillfest på gården i Landala. I år blir det nog lite lugnare firande. Vi ska ha Ariel ikväll igen så det blir nog mest gos och småpromenader. Imorgon åker jag till Halmstad för att spendera dagen med familjen och mina älskade brorsöner. Och på lördag hoppar jag på tåget mot Göteborg och 125-årsfest. Helgen avslutas sedan i Halmstad med 2-årskalas. En ganska busy helg med andra ord, men det ska bli kul kul kul...

4 kommentarer:

maria sa...

ja nu samlar man vuxenpoäng med ett lungt valborgsfirande! :) Vi ska ha picninc vid hembygdparken å för att samla lite extra vuxenpoäng kolla brasan å lyssna när kören sjunger in våren! :) Kom gärna förbi om du vill...om du ändå är ute me vovven...

Jennie sa...

Vi kör grillkväll lite halvvuxet men med julia har vi några poäng till godo hihi

Anonym sa...

själv så satt jag och pluggade inför en tenta idag. ingen röd dag i almanackan är inte. fast vi får en röd dag på måndag istället. lämnade in min exuppsats igår!!!!!!! nu har jag fyra tentor kvar inklusive en i eftermiddag. trevligt helg!

Emelie sa...

Hej!

Ja jag söker förmodligen jobbet på John Bauer också! Hoppas kan man ju alltid på att en "enbart svensklärare" är attraktiv. Haha. Men Växjö Praktiska vore också kul! Jag gillar praktiska program för där kan man ta ut svängarna så enormt mycket med eleverna eftersom de ofta också behöver mycket variation och så. Det är kul!

Idag har jag pillat en massa med min c-uppsats! Den ska ju in på fredag så jag kör stenhårt med den. Att läsa har jag icke tid med! Får bli senare sen någon gång... Det positiva med denna delkurs är ju att det finns mycket info om böckerna att hämta på nätet och i uppsatser och sånt! Så jag ska läsa det jag hinner och förlita mig på anteckningar och annat resten. Men det tar ju en del tid med personligt brev och annat samtidigt också! Jag satt säkert 1,5 timma idag på morgonen och fixade ihop min ansökan till Växjö Praktiska! Ringde rektorn också och allting för att kolla upp vad som menades med "åberopade dokument". Tyckte det lät konstigt..

See you tomorrow! It will be fun! Nu ska jag hämta barn, tvätta och laga mat! kramhej