torsdag 2 april 2009

Sol och uppsats

Sol! I eftermiddag är det premiär för utomhusfika hos Sophie. Gud vad härligt! Innan dess ska jag försöka greja med uppsatsen. För er som undrar så är det en ny uppsats. Jag blev ju klar med examensarbetet i januari och skriver nu en liten B-uppsats i litteraturvetenskap. Jag ska analysera berättarperspektiv och fokalisation i The Boy in the Striped Pyjamas. Det är ingen stor uppsats, men jag tänka köra på och försöka göra så mycket som möjligt nu innan det är dags för hemtentan. Den får vi ut nästa vecka och jag är redan rädd. Herr Eriksson är en rolig men lite skrämmande man. Jag har ingen aning om hur frågorna kommer se ut. Men det tar vi då! Idag ska vi vara glada och njuta av solen!

2 kommentarer:

anna sa...

Ah, det är ju mitt gamla favoritområde! (Och visst är det konstigt att uppsatser alltid låter intressanta och roliga när man slipper skriva dem själv? ;) Go go go!!

Jennie sa...

Ja en sak i taget nu vännen!