fredag 19 december 2008

Vabbar

Sicko

Igår och idag vabbar jag. Henke är sjuk och han behöver nån som sätter på kaffe, tycker synd om, klappar på benet (inte för nära...livrädd att själv bli sjuk!), fixar mat och köper ipren. Snart ska jag dock lämna honom hemma själv en liten stund då jag ska möta upp med lilla mamma och köpa lite julklappar. Jag är redan trött på de här förbannade julklapparna. Man lägger ju ner sjukt mycket tid på att tänka ut lämpliga saker att ge och sedan ska skiten införskaffas också. Nej, när jag blir vuxen så ska jag fan sluta med det här. Det borde ju räcka att ge en liten klapp till alla, och köpa mer till barnen i familjen och släkten istället. Jag är ju faktiskt fattig student och har egentligen en klappbudget på ingenting... Tycker faktiskt att det viktigaste på julen är lugn och ro och gott käk.

4 kommentarer:

Sophie sa...

jag håller verkligen med... och än så länge har jag bara köpt en julklapp till mig själv...(någon måste ju tänka på mig) men börja få lite panik nu, men det löser sig

Jennie sa...

Jag håller med dig, eller rättare sagt höll med dig, tills min pappa sa "Men då köper vi bara till julia då" *snyft* det är faktiskt mysigt att få paket själv oxå...ngn har tänkt på dig och lagt ner tid på att hitta ngt lämpligt

Anonym sa...

ja det e jobbigt...ffa när man inte kommer på nåt till vissa...gott tjäk borde egentligen räcka!

anna sa...

Aw det är inte klokt vad sjuka killar blir när de blir sjuka :p