onsdag 17 december 2008

Tankar kring frosseri


Ikväll ska jag äta julbord. Jag känner redan att jag har lite småpanik eftersom jag är rädd att jag inte kan njuta till fullo av allt som bjuds. Man vill ju smaka lite av allt och gärna ta om en gång om det är nåt man gillar extra mycket. Jag planerar att reka lite först för att kolla in utbudet. Sedan får man väl ta en smakomgång då man slänger på lite av varje på tallriken (hoppas de har stooora tallrikar) och skita i sånt som tar mycket plats i magen, t ex. bröd. Bröd kan man ju äta hemma. Och sedan måste jag jobba med förberedelser under dagen för att pricka formtoppen till ikväll. Man ska ju inte vara alltför hungrig för då kan det slå bakut, nej nåt mellanting är bäst. Jag tror jag ska ta ett litet snack här hemma precis innan vi åker, så att magen är förberedd och uppmärmd. Kolsyrad läsk tror jag inte heller är bra. Det fyller ju upp rejält. Helst skulle man ju vilja gå och tömma tarmen en gång innan man tar om också. Och sedan är det klädseln att tänka på också. Jag planerar att bära klänning i otroligt osmickrande modell, som tillåter uppsvälld mage. Det ultimata hade såklart varit gravidbyxor med resår i midjan. Vi får hålla tummarna att det går vägen... Tips på frosseristrategier mottages gärna, så att jag kan komma över dagens i-landsproblem!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ät lax det är dyrt, erhm gott menar jag. (Rudolf)

anna sa...

HAHAHA jag tänkte precis på Rudolfs klassiska kommentar :D Från mig som har ätit julbord till lunch på operan idag (operan bjuder, mkt trefligt) kan jag bara just tipsa om att ta VÄLDIGT LITE av det du tycker ser extra gott ut. Skit i prinskorv och sånt vanligt. Ta lite, ta om av det godaste och spara lite plats till efterrätt. Och ha inte bråttom som jag hade! (Jävla uppsats) kramkram!

Anonym sa...

Precis som föregående talare ta det du inte kan käka annars PUSS

Anonym sa...

hur många kilo har du gått upp efter julbordet?