onsdag 17 december 2008

Utvärdering julbord

Jag är mätt, men inte sjukt mätt. Började lätt med en bit sill (som jag inte åt upp), några små potatisar, äggahalva, lax (det är ju dyrt!), kall sås, rödlök. Andra rundan var det dags för kallskuret, potatissallad, äpplechutney, hjort, hårt tunnbröd. Vid detta laget mådde jag fortfarande kanon och hade mycket mer att ge. Värre var det med runda nummer tre, då jag lassade på Janssons frestelse, omelett, köttbullar, prinskorv och julskinka. Oj det satte sig som en klump. Men efter lite paus var jag redo för ostkaka med grädde och sylt. Och för att toppa så avslutade vi med ris a la malta, kaffe och några chokladbitar.

Så här med lite perspektiv känner jag att jag hade en bra strategi. Jag hade mycket nytta av värdshusets guide till de sju rundorna som de rekommenderade. Vi slog ihop några rundor och hoppade helt över lutfisken och ostbrickan, men man kände att man hade en plan liksom. Nu sitter jag här och funderar över vad jag ska klämma till nattamat ;)

Josse, som svar på hur många kilo jag gått upp: Jag känner mig inte speciellt uppsvullen men Henkes mormor undrade om jag var gravid. Haha... Hon retas alltid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Allt.. Den är lite svår att få grepp om och ganska litterär. Har läst 150 sidor och ändå inte kommit in i den, men jag har ändå stora förhoppningar på att det ska lossna snart... :)

anna sa...

Haha! Låter som ni jobbade taktiskt iaf :p

Anonym sa...

taktik! mycket bra! å ingen alkohol! mycket smart! :)