onsdag 31 december 2008

Året som gått


Här kommer en liten summering av 2008:

Årets nya: lägenheten och möblerna
Årets serie: De gamla favoriterna Dexter, Lost, Heroes och Californication hänger med, men även The Office och Pushing Daisies mm.
Årets dryck: Redbull & vodka ALLTID samt Burnwine med svartvinbärssmak
Årets fest: Midsommar är alltid en höjdpunkt
Årets festprisse: Kurre, som var förra årets festprisse, ligger nu (ned)packad i en malpåse så årets festprisse får bli killen som däckade först på midsommar, och Sasha förstås!
Årets move: PUMPEN håller i år också
Årets film: Sex and the city!
Årets klipp: Har kört på lång lugg sedan i våras
Årets shoppingfynd: lila blus från ACNE, svart klänning från Century 21, svarta sandaler, rutig klänning på sommarrean mm... Listan är lång!
Årets mest frekventa kommentar: ”Vaaa?” Min söta pensionär Gertrud som verkligen inte hör n å g o n t i n g... Och såklart ”En helt vanlig...” och "Vart är vi på väg?"
Årets bortfall: mina fina tanter på hemtjänsten...
Årets överraskning: att jag kan jonglera och såklart att jag fick en ring av Henke på julafton!
Årets tillökning: Lilla Julia såklart! Som vi alla väntade på att Lillis skulle komma ut, och en het dag o juli var det dags. Mamma var full på lustgas men skötte ändå bloggen via sms till mig :)
Årets nya fritidsintresse: åka båt (om det inte går för fort och om jag har flytväst)
Årets skiva: Min och Sophies sommarskiva är alltid nåt visst... och Duffy, Madonna, Coldplay. Årets fylla: Midsommar (hehe... Håret stod åt alla håll, jag dansade med sällan skådad smidighet, förolämpade walesarna, åt köttbullar, gungade, låg bakom en bil, var försvunnen. En helt underbar fest helt enkelt! ) och såklart fredagen på Ljungbydagarna (när jag och Sophie låg och skrek av skratt i min tvättkorg och jag blev matad av mina vänner på toaletten. Men nötterna gillade jag inte!)
Årets snyggaste: Henke -nu och alltid!
Årets dåliga vana: Shopping och snoozing
Årets bokupplevelse: Flyga drake
Årets hårfärg: Blond, blondare, blondast. Olika nyanser av blont under året.
Årets kändiskärlek: Alltid GW!
Årets kändisspaning: Nigel Barker i NYC
Årets fotografering: hopp!
Årets besök: när min kära basgrupp kom och hälsade på mig
Årets saknad: Mitt liv i Göteborg
Årets jobb: i somras var det som vanligt hemtjänsten (med buttra gubbar, döva tanter, envisa gummor, katetrar) och i butiken på Cooee.
Årets lärarcrush: ingen kan mäta sig med Ron
Årets roligaste: London-resan och NYC-resan med mina underbara tjejer, med shopping, sprit, sightseeing och flygnervositet (jag) och alla roliga fester i somras. Och att Henke blev min fästman...
Årets asgarv: När Maria river ner en telefon i Josses lägenhet i London
Årets fulaste: mitt hår efter spyan i trappan på Terazza
Årets fylledille: Henke som för en kväll blev Jesus då kan köpte ett kors av en kille när vi var ute i Halmstad... Alla blev sedan tvungna att kyssa korset och få välsignelse.
Årets ordvits: Bag in box in bag in box
Årets felsägning: När jag sa flugfångare istället för myggjagare
Årets missuppfattning: Gem som trodde att Krister Flygare var austronauten Krister Fugelsang
Årets basgrupp: A2 såklart! Alltid!
Årets utklädnad: Jag och Sophie som smällkarameller
Årets sånginsats: O helga natt mitt i natten
Årets pensionärsvarning: att jag gillar att ta det lugnt på helgerna. Man måste ju vila upp sig för att orka med veckorna
Gott nytt år!

3 kommentarer:

Sophie sa...

HAHAHA... ja herre gud vad roligt vi haft i år också...vi får hoppas att 2009 har lika mycket, om inte mer, att ge... gott slut gumman

Anonym sa...

ja vilket 2008!du har ju verkligen lyft fram höjdpunkterna:) Ja 2009 blir nog inte sämre iaf! Gott slut!!

Anonym sa...

Hahaha underbart att läsa Mia...jag skall snart blogga om julen 2008 har inte orkat men snart kommer det :-)