måndag 3 maj 2010

Long time, no blog

Hej! Oj vad länge sedan jag skrev något. Dagarna går och veckorna likaså. Det är fullt upp på jobbet och tiden går lite väl fort tycker jag... Det är mycket som ska (borde) hinnas med innan terminslut, men jag får göra det bästa av situationen och fokusera på några mindre moment istället. Det är ju första året man jobbar och just vad det gäller planering så är man ju fortfarande rookie. Men jag lär mig hela tiden! Bara 6 veckor kvar...

I övrigt rullar livet på. Försöker hålla igång med min träning (afro en gång i veckan och promenad när jag hinner/orkar/vill) och läser en hel del, klämmer serier med Henke, umgås med kära vänner, tänker på roligheter som sker framöver (GBG-resa bland annat) och lite lösa tankar kring sommarlovet. Jag tror på en varm sommar :) Hoppas på många roliga badresor, utgång i Halmstad med mina tjejer, någon tripp med min älskling och bara njuta! Jag ska försöka att inte tänka för mycket på eventuell arbetslöshet... Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Helgens roligaste: GOMORRRRON (tjejen på lokal-tv från Växjö som säger gomorrrrrooon- VARJE gång).

Dagens roligaste: Min kollega Sara som säger Facebook istället för Hemingway: "Du får inte välja en alltför svår novell av Facebook". Vi fokuserar bara på jobbet, jodå...

2 kommentarer:

maria sa...

Åh va kul det ska bli me sommar!!

Angel sa...

Hejsvejs! Träffat Mumme när hon var här? Jag missade det på grund av att jag var på kurs. Ja, nu är det en tjänst ute. Tror att det är Mia J:s tjänst, men är inte riktigt säker. Så nu är det bara till att söka. Håller tummarna för dig! Tror nog att det kommer att komma ut nån tjänst till om jag ska vara ärlig.. men vi får väl se! Det ordnar sig nog med jobb i vilket fall som helst. Tänk att både du och jag fick jobb förra året trots att vi var helt färska. Nu har vi dessutom erfarenhet =) Tyvärr fortsätter vårt hus att vara virushärd! Ossian är som förkyld och hostar tills han spyr i vanlig ordning.... men man får tänka att det kunde varit värre.