måndag 31 maj 2010

Näst sista måndagen

Idag är det hemmajobb som vanligt såhär i början på veckan. Om jag ska jobba heltid i höst så kommer jag verkligen sakna att ha min lediga måndag, då man hinner rätta ikapp sig, städa, tvätta och fixa, samt att ha en extra sovmorgon. Å andra sidan skulle jag inte tacka nej till 25% mer lön :) Idag håller jag på att gå igenom bokredovisningar som en klass gjort i engelska A. Jag har inte så många kvar nu, så med en stor kopp kaffe ska jag speeda upp farten lite... Jag hoppas att solen ska titta fram så att man kan sitta ute lite. Idag har jag ett ben i nutiden och ett i framtiden, då jag skickat in tre jobbansökningar i förmiddags innan jag tog tag i den sista rättningen. Det börjar bli lite segt att inte veta något om framtiden... Jag missade ett samtal förra veckan från en skola i VXÖ, och jag når inte personen i fråga när jag ringer upp. Tråkigt att missa en intervjuchans bara för att jag hade lektion... Hoppas han hör av sig igen.

Bara två veckor kvar nu på mitt jobb. Det kommer kännas så konstigt att packa ihop mina saker och lämna ett tomt skrivbord och trevliga kollegor. De har varit otroligt hjälpsamma under mitt första år, vilket har varit ett enormt stöd. Jag fick spontana lovord under en lunchrast förra veckan, då alla berömde mig och önskar att jag får vara kvar. Jag själv tycker ju att jag varit en stirrig, förvirrad galning bitvis, men jag har nog gjort ett bra intryck iaf. Tänk att jag överlevt ett helt år...

Nej, nu ska jag intaga lite mer koffein och ta tag i rättningshögen.

2 kommentarer:

Jennie sa...

I feel you...på fredag tar jag min lärarexamen sen har jag ingen aning om vad som händer puss

maria sa...

jag håller alla mina tummar å tår för att ett jobb dyker upp :)