söndag 16 maj 2010

Sådärja...

då var alla nationella prov i engelska A rättade. Fy fan vad gött! Vad härligt det känns att detta mastodontarbetet kommer återkomma varje år... Ähumm... Nu har jag bara en hög med bokrecensioner och en hög med artikelreferat kvar att gå igenom imorgon. Och på jobbet ligger en hög med grammatikprov, så helt över är det inte ännu. Men jag ser ljuset i tunneln. Planen är att börja summera i mina kurser nu, och inte sätta igång med fler projekt. I svenska A är det bara ett medeltidsprov och novellanalyser kvar, och i engelska A bokredovisningar och muntliga redovisningar. Sedan ska jag köra stenhårt med de kids som ej nått G ännu, så det blir fokus på dem de sista veckorna medan resten av eleverna får ledigt.

Förutom rättning så har min långhelg bestått av bullbak och resa till Göteborg. Vi var och käkade middag i fredags kväll och gick på Johnossi-konsert och jag hann norpa åt mig två underbara klänningar på HM. Igår njöt vi hotellfrukost och hann med en blöt runda på stan samt fika och Bezzerwizzer-spelande hos Anders och Julia. Jag vann, tack vare att vi lyckades flytta tillbaka Anders "Den levande uppslagsboken" Johansson på upploppet.

Nu väntar lite hemmastök och fika med grannarna. Bis später!

Proven på bilden har inget med min rättningshög att göra...

2 kommentarer:

sophie sa...

tack för en trevlig helg gumman. synd att det regnade bara. Men man kan ju inte få allt.

kram

Jennie sa...

you go girk