fredag 7 maj 2010

Äntligen helg


Jag har sällan längtat så mycket efter helg som denna veckan. Det har rent ut sagt varit en jävelvecka (med gnäll, stress, sömnsvårigheter, tid som inte finns, arbetsuppgifter som ej hinns med, pms mm) men nu är det dags att se fram emot en underbar helg. Jag har inte så stora krav, bara att få krama Henke några extra gånger och att få sova ut. Om jag får fortsätta att önska så skulle jag bli glad för en massage, hjälp att rätta alla nationella prov (!), god mat som lagar sig själv, sol och värme, och energi. Men jag känner att jag idag haft lite extra energi bara för att jag vet att jag har några dagars ledighet framför mig... Lovely!

Veckan har faktiskt bestått av några höjdpunkter: bland annat när en elev kom inspringandes i klassrummet med sin cykelpedal i högsta hugg, eftersom han ville bevisa att det var pga den tappade pedalen som han kom sent. Några elever har även överraskat på det muntliga nationella provet och då blir man glad :) Det har börjat sprida sig bland eleverna att jag inte ska vara kvar till hösten och de tycker att det är jättetråkigt. En tjej hotade att "döda de som bestämt det". Det får man väl ändå tolka som bra kritik. Jag har även i veckan inhandlat en ny mascara och det är en härlig känsla med fräsiga fransar. Utvärderingarna av antiken-temat var också positiva, så det är bara att sträcka lite på sig. Ni ser, inte bara hemskheter denna vecka...

Tjingeling!

Cozy Friday* på er allihopa :)

(*Cozy Friday är ett begrepp som jag och eleverna kör stenhårt med. Hur annars översätta fredagsmys?!)

1 kommentar:

Angel sa...

Vilka söta elever du har!Cykelpedal och dödshot =) Fler än jag som hade en jävelvecka förra veckan då. Man undrar ju hur man ska reda ut allt innan terminen tar slut... Stress på hög nivå!