måndag 19 april 2010

Fingers crossed

Ledig måndag idag. På agendan står en del rättning som måste bli klart så att jag kan lämna tillbaka till kidsen. Men som vanligt när man är hemma så fixar man med städning, fix och pyssel. Så nu skiner diskbänken och tvätten är undanplockad, borden är dammade och jag är nyduschad. Förra arbetsveckan avslutades med ett tråkigt besked angående hösten. Enligt rektorn så behövs jag inte till nästa läsår. Mina kollegor tyckte att detta var väldigt tråkigt, och vissa erbjöd sig att strejka för att jag ska få vara kvar. Det ska bli intressant i veckan när allas tjänstefördelningar kommer ut, så att man får se hur de planerat att mina kollegor ska klara av alla elever och kurser till hösten. Vi har väldigt bra söksiffor med fler elever än tidigare år, samtidigt som två heltidstjänster försvinner. Så nu är jag ute på marknaden igen. Jobbigt och tråkigt att behöva söka jobb, pilla med CV och ställa om inför att avveckla min verksamhet på min nuvarande skola. Men allt löser sig väl förhoppningsvis. Fingers crossed!

4 kommentarer:

Isabel Svensson sa...

Jag håller tummarna i Japan för dig!

Angel sa...

Fy vilket tråkigt besked för dig Mia, men vi är bara inne i april vilket betyder att det kommer att hända en hel del på tjänstefördelningarna innan nästa läsår, men det är såklart jobbigt med ovissheten! Är övertygad om att det ordnar sig för dig , men hoppas bara att du får veta något snart så att du slipper gå och undra. Jag har tur och får vara kvar till hösten. Ska få jobba både på nationella program och med svenska som andraspråk och engelska på IV. Känns kluvet just nu. Det är jättekul att jag har jobb till hösten men de finns andra som varit där länge och som får gå! Det kommer en föräldraledighet i svenska och engelska men jag har inte lyckats få klart för mig om den tjänsten kommer att lysas ut. Sen har vi ju Mia J:s tjänst som jag ännu inte vet hur det blir med. Hoppas att det kommer ut nåt på Sunnerbo som du kan söka iaf! Håller tummar och tår!

Angel sa...

Hej igen! Blir nog nåt utlyst. Jag har fått "överge" timmar i svenska i min tjänst inför hösten eftersom jag hade alldeles för många timmar. Vet att det fattas lite här och var på fler ställen gällande svenska i alla fall. Fick förresten veta idag att jag får söka min tjänst inför hösten, som då blir en fast tjänst. Får väl söka och se om jag får tjänsten helt enkelt. Alla tjänster måste ju lysas ut. Min chef hade gjort en miss; hon trodde att jag redan hade en fast tjänst. Hehehe.

Jennie sa...

Hejsan gumman

Håller tummarna för dig. jag går oxå efter devisen det löser sig...det måste det göra...jag har köpt biljetter till johnossi nu...skall bli nice..puss