fredag 1 januari 2010

2009 vart tog du vägen?


I sann bloggtradition kommer här en liten summering av det gångna året.

Årets nya: mitt jobb

Årets serie: Serieskörden har till stor del bestått av gamla favoriter (Dexter, Lost, Californication, The Office mm.) men även nya trevliga bekantskaper som Friday Night Lights, United States of Tara, Nurse Jackie, Breaking Bad mfl.

Årets fest: balkongfester, julfesten med jobbet, Ljungbydagarna, midsommar.
Årets move: PUMPEN är alltid rätt!
Årets film: Hm... Den är svår... Jag har sett en hel del och bara vissa stannar kvar i minnet. King of Kong är nog en av de bästa upplevelserna. Mycket speciell men rekommenderas verkligen!

Årets klipp: Har inte förändrat frillan nämnvärt... Alldeles för långt just nu.

Årets bästa köp: Helt klart min varma tjocka dunjacka. Den har räddat my ass många tidiga morgnar när jag har väntat på bussen. Ett stort plus är även att luvan kan fungera som kudde eller ansiktsskydd.

Årets mest frekventa kommentar: Säkerligen någon av de tillsägelserna jag riktat till mina kära elever...

Årets överraskning: Att jag klarat av min första termin som lärare och faktiskt överlevt. Då borde jag väl klara av en till?!

Årets skiva: Junior av Röyksopp eller Fever Ray.

Årets spel: Little Big Planet och ROCK BAND.

Årets fylla: Den har jag nog glömt... Och det man inte minns har aldrig hänt.

Årets dåliga vana: Det skulle väl vara det där med shopping i år igen. Och att det blir lite gnälligt ibland ;)
Årets bokupplevelse: Dödssynden - To Kill a Mockingbird av Harper Lee lästes äntligen och den var väldans bra. Tjuvarnas stad av David Benioff var också helt klart läsvärd. I höst har läsningen blivit lite lidande men till våren tar jag nya tag...

Årets hårfärg: Blond. Utväxt är tydligen tillbaka på modet. Är det bara jag som hört det?!

Årets kändiskärlek: Alltid GW! Och Jax i Sons of Anarchy.

Årets kändisspaning: Räknas Peter Jihdes mamma?

Årets bedrift: Att jag färdigställde mitt examensarbete, som enligt examinatorn var det bästa hon läst inom inriktningen svenska och didaktik. Det är något att vara stolt över faktiskt!

Årets hatobjekt: offentligajobb.se och Telias bredbandstelefoni...

Årets besök: Ariel - världens sötaste vovve

Årets jobb: i somras gjorde jag nog det sista gästspelet på hemtjänsten och i höst har jag fått prova på läraryrket.

Årets roligaste: utflykten till Boda Borg med jobbet var galet skoj. Till historien går som vanligt alla skratt med vänner och familj.

Årets utklädnad: Alla tjusiga människor på Jennie o co's 25-årsfest i allmänhet och Rikards Stig-Helmer-tolkning i synnerhet

Årets sånginsats: Även i år är det "O helga natt" som tar hem priset, men i år var det en lurig trio som sjöng så att det skrålade i trapphuset på jobbet.

Årets bästa: Fredagsmys som oftast gått av stapeln två gånger varje fredag: först lunch med kollega och sedan soffmys med mannen.


Gott nytt år!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Haha underbar summering

maria sa...

gott nytt! frågan är nu vart är 2010 på väg?!

anna sa...

...och nu har man ett helt år att fundera på vad som komma skall... Härligt!