tisdag 29 december 2009

Upptagen med jullov

Här firas julledigheten för fullt. Sedan jag gick på lov förra fredagen har dagarna bestått av förberedelser inför julen, handling och fix. Sedan firades julafton i högt tempo med släkt på båda sidor. Juldagen spenderades med familjen i ett lugnt tempo eftersom jag var galet trött. Det är jobbigt att äta och öppna paket en hel dag... Annandagen innebar fika, reashopping och utgång. Jag hade faktiskt väldans skojigt och dansade så att svetten lackade. Höjdpunkten var luftmikrofoner, Martins armhävningar på dansgolvet och trevliga återträffar med vänner. Och idag har jag varit i Helsingborg och på Väla och shoppat. Jag har faktiskt fyndat en hel del och är supernöjd. Varför dra ner på tempot när man kan spendera kvällen med sina vänner?! Ikväll har vi därför fikat, snackat skit och spelat Oogga Chacka med J & Julia. Tjejerna vann med 2-1 i set och vi var mycket nöjda. Spelet som jag fick i julklapp visade sig vara världens partyspel. Yay! De närmaste dagarna kommer spenderas med vänner och familj men jag hoppas att tempot dras ner något. Jag längtar efter att få såsa runt i mjukiskläder och läsa, kolla på film, slumra och bara vara lite... Nu väntar pyjamas och några avsnitt av The City. Gött!

Inga kommentarer: